Effektiv reservedelsforsyning

FORENKLING: Informationsbreve af papir til CaseIH forhandlerne erstattes nu af elektronik. Det samme gælder reservedelskataloger.

Når reservedelsfolk, værkstedsfunktionærer og salgsfolk hos de cirka 170 forhandlere af CaseIH i LMB’s forhandlernet i Skandinavien fremover møder om morgenen, vil startsiden på deres PC’er formentlig hedde LMBnet.

- Et tre år langt udviklingsarbejde om effektivisering af kommunikationen er ved at være slut. Fra 1. januar 2002 stopper vi med at bruge papir, når vi skal informere, bestille eller skaffe oplysninger, fortæller reservedelschef Finn Sørensen fra LMB Danmark A/S.

- Tidligere sendte vi salgs-, service- og reservedelsinformationer ud til 1.000 modtagere i form af papir. Med det nye LMBnet spares forhandlerne for at sætte papirerne i mapper og arbejdet med at erstatte tekniske blade med nye opdateringer.

- De hidtidige reservedelskataloger og CD-rom løsninger afløses nu af nettet. Derved kan nummerændringer og eventuelle fejl i katalogerne rettes på én gang. Og prislister, kampagner og vigtige notater af interesse for alle, er tilgængelige for enhver, fortæller Finn Sørensen, der fortsætter:

- Også reservedelsbestilling bliver forenklet og får større sikkerhed overfor fejlbestillinger. Fra centrallageret i Malmø, vil enhver reservedelsbestilling, der er afgivet den ene dag, sikre levering næste dags morgen ved arbejdstids begyndelse. Kun afstanden til yderområderne i det nordlige Norge og Sverige er for stor til at vi kan overholde disse leveringskrav.

Læs også