bannerPos

Servicerer kunder døgnet rundt

Ulrich Sommer er indehaver af US Maskinservice i Støvring i Himmerland. En virksomhed som servicerer landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner og have- parkmaskiner.

Tenna Bang

Journalist
29-04-2019 06:25
Det betyder ingenting, om klokken har passeret 16 for Ulrich Sommer, som er indehaver af US Maskinservice i Støvring. Han og sine ansatte har specialiseret sig i at servicere landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner og have- parkmaskiner både på værkstedet og direkte hos kunden.

I den sydlige del af Støvring kan man finde US Maskinservice. En virksomhed, som har specialiseret sig i landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner og have- parkmaskiner.

Ejeren, Ulrich Sommer, startede virksomheden op i Hadsund, men flyttede for to og et halvt år siden familien og virksomheden til spritnye rammer i Støvring.

US Maskinservice servicerer landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner og have-parkmaskiner. Herforuden sælger de reservedele og har blandt andet forhandlingen af Hustler, Alko og Texas.

 

Flere og flere ansatte

Hvad der startede som en enmandsvirksomhed har i dag en ansat på fuldtid i værkstedet og to i hver deres servicebil, men det stopper ikke her.

Fremadrettet skal en ny mand overtage Ulrichs servicevogn og han selv skal arbejde mere fra lokalerne i Støvring. Herudover forventer Ulrich Sommer at ansatte en medarbejder, som udelukkende skal stå for salg af reservedele plus en eller to ekstra i værkstedet.

Foruden et kun to og et halvt år gammelt værksted er der på adressen i Støvring også et udstillingsområde, blandt andet med Hustler og Alko græsslåmaskiner.

- Det er til professionelle. Mange kommer og ser maskinerne her eller også viser jeg dem frem der, hvor kunden ønsker det, siger Ulrich Sommer.

 

Servicebiler

En stor del af virksomheden, er servicebilerne.

- Jeg er kendt for en hurtig service og er ikke bleg for at komme ud efter klokken 16, fortæller Ulrich Sommer, som er født og opvokset på landet og helt fra barnsben har brug adskillige timer i en traktor, inden han læste til maskinmekaniker.

Servicebilerne er blandt andet udstyret med CO2 svejser, hydraulik værktøj og benzingenerator, så stort set alt kan laves direkte ude ved kunden. Kunderne bor i Nord- og Midtjylland, men US Maskinservice har også været i Sønderjylland for at løse opgaver.

 

Reservedelsportal

Et af de nyere tiltag for US Maskinservice, er at deres kunder kan få adgang til en stor online portal, hvor de kan bestille reservedele til landbrugsmaskiner, entreprenørmaskiner og have- parkmaskiner.

Her kan man se reservedelstegninger og bestille alt i reservedele indtil klokken 17, hvorefter delene ankommer til kunden inden klokken 7 næste morgen.

- Vi har haft portalen i omkring et halvt år og har 53 brugere, fortæller Ulrich Sommer.

Reservedelene er fysisk placeret i Tyskland, som også står for håndteringen af bestillingerne.

 

Udlejer mandskab

Opgaverne for US Maskinservice er aldrig kedelige. En anlægsgartner ringer for at bestille reservedele og som så mange gange før når kunderne ringer, følger der en sideordre med.

Denne gang skal kunden bruge en vandingsmaskine.

- Hvis der ringer en, som skal bruge en traktor, så finder jeg også sådan en, smiler Ulrich Sommer, som trods sine mange år i erhvervet også har fået så specielle opgaver, at han har måtte spørge Google til råds, hvorefter jagten er gået ind på den helt specifikke maskine.

US Maskinservice udlejer også mandskab, hvis en kunde har behov for en maskinfører. Og hvem ved om udlejning af maskiner bliver næste skridt for US Maskinservice, som har åbent alle hverdage fra 7-17 og om lørdagen fra 8-12.

Intensivt landbrug er vejen frem for klimaet

Hvis man lod os gødske mere, kunne dansk landbrug alene løse den danske del af klimaopgaven, mener skribenten.

Tilsagn om tilskud til jordfordeling

Klarlæg allerede nu, om der kan være grundlag for en jordfordeling, inden der åbnes for ansøgninger til en ny tilskudsordning, lyder rådet fra Søren Nørgaard Sørensen, advokat og partner, HjulmandKaptain.

Hvor tjener man pengene i sit markbrug?

Når man kender sine omkostninger og arbejder med sine nøgletal, stiger interessen for bedriften og evnen til forandringer. - Man tjener derfor typisk mere ved at deltage i et DB2-tjek, påpeger maskinkonsulent Christian Rabølle, VKST.

Digitale kurser kan løfte arbejdet i stalden

Otte forskellige kurser tager fat i den basale viden om, hvordan vi passer grisene, hvad det er vigtigt at holde øje med i stalden, etc.

Ekspert vil have kommunerne ind i dige-kampen

Hvis der skal skabes mere klarhed om beskyttede diger i Danmark, må kommunerne komme i gang med den konkrete udpegning, mener museumsinspektør Tenna Kristensen, Museum Sønderjylland.

Gårdmejeri i Vendsyssel leverer luksusoste til Singapore Airlines

Singapore Airlines vil fremover tilbyde sine passagerer på businessclass flere oste fra Sønderhaven Gårdmejeri i Brønderslev. De nye oste vil blive specielt udviklet efter ønsker fra flypassagererne.

Danish Crown-direktør: Markedet tillader ikke prisstigninger

Direktør i Danish Crown Beef, Finn Klostermann fortæller, at han udmærket forstår slagtekalveproducenternes frustration over nuværende afregningspriser. At priserne ikke er højere, skyldes flere faktorer, forklarer han.
Side 1 af 1542 (30833 artikler)Prev1234567154015411542Next