Kvægrådgivning med nyt logo og hjemmeside
Syddansk Kvæg i luften med ny hjemmeside og logo, hvor et af nøgleområderne er klima-optimering
Syddansk Kvæg har netop afsluttet en moderniseringsproces – og er gået i luften med dels en nydesignet hjemmeside og dels et nyt logo.
Den nye hjemmeside skal være med til at understøtte Syddansk Kvægs vision om at levere rådgivning og service, som sikrer kunderne både god økonomi og bæredygtig produktion. Syddansk Kvæg er ejet af Sønderjysk Landboforening og Landbrugsrådgivning Syd.
- Med vores nye hjemmeside får vore kunder og andre interesserede muligheder for at se, hvad Syddansk Kvæg kan levere af rådgivning. På siderne er der samtidig mulighed for at hente faglig viden og se på de kompetencer og specialområder, som hver enkelt af medarbejderne har, fortæller Thorkild Moos, leder af Syddansk Kvæg.
Ti medarbejdere beskæftiger Syddansk Kvæg, og det er en god blanding af både unge og lidt ældre, men erfarne ansatte. Rådgivningen fra Syddansk Kvæg spænder bredt.
- Vores mål er at rådgive og sparre med landmanden om, hvordan der opnås effektivitet og økonomi hos mælkeproducenterne – helt ude i stalden, tilføjer Thorkild Moos.
Klima og bæredygtighed
Rådgivningen kommer netop i en tid, hvor der også er store udfordringer, når det gælder klima og bæredygtighed.
- Der er rigtig mange områder, som kan spille en rolle omkring klima og bæredygtighed. Det kan eksempelvis være, om der skal tages initiativ til mere egenproduktion af foder i stedet for at købe ind, eller om der skal fodres med mere fedt. Men det kan også handle om reduktion af kvælstofudledning, dødelighed eller effektiv ledelse i dagligdagen. Det hele kan sammenfattes på en sådan måde, at der går en lige linje fra klima-optimering til god økonomi, konstaterer Thorkild Moos.