Onlinesupermarked lancerer eget sortiment af reddede råvarer
Den webbaserede købmand kendt for sine billige og bæredygtige produkter har netop lanceret et nyt brand af fødevarer fra egen produktion kaldet »Saved« fremstillet af råvarer, der ellers ville være gået til spilde. Målet er en mere cirkulær madproduktion.

Chokolade, Pasta og diverse spread-produkter, er blandt de 13 første i den nye produktserie »Saved« fra online-supermarkedet Motatos. Produkterne er lavet af upcyclede råvarer. Fotos. Motatos
Onlinesupermarkedet Motatos har fokus på at reducere madspild på verdensplan ved at sælge føde- og dagligvarer online, som ellers ville risikere at ende i skraldespanden.
Den danske afdeling af den svenske kæde lykkedes med mere end en tredobling af sin omsætning af mad- og forbrugsvarer på sit andet år i Danmark og reddede samtidig 810.278 kg mad fra skraldespandene.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her