Mælkeproducenter: Lurpak-mærket er blevet slagtet
Arlas andelshavere er ikke blevet spurgt, inden Arla har ændret Lurparkmærket til også at omfatte margarine. Ifølge Landsforeningen af Danske Mælkemælkeproducenter svarer ændringen til at »slagte« Lurpakmærket.

- Mejeriet er nu helt derude, hvor de lige så godt kunne producere leverpostej, det er også smørbart. Og der bliver brugt mere mælk i leverpostej end i margarine, fremgår det af det seneste Ugenyt fra Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter, som Kjartan Poulsen er formand for.
Ifølge Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter (LDM) har Arla »slagtet andelshavernes stolthed«, Lurpak.
Angiveligt er Lurpak ikke længere reserveret til smørprodukter, men omfatter nu også margarine. Og Ifølge henvendelser til Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter er der ingen tvivl om, at andelshaverne ville have svaret med et rungende nej til den ændring. Hvis de altså var blevet spurgt.
- Det er danske mælkeproducenters stolthed, som Arla Foods nu smadrer
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her