Kort før jul konstituerede Danish Crown sin bestyrelse, og her har selskabet fået ny næstformand. Camilla Sylvest afløser Mads Nipper.
Da Danish Crown kort før jul skulle konstituere sin A/S-bestyrelse, var det klart, at der skulle findes en ny næstformand. Valget faldt på koncerndirektør i Novo Nordisk, Camilla Sylvest, som har været en del af A/S-bestyrelsen siden 2017.
Hun overtager efter Mads Nipper, CEO i Ørsted, som i februar meldte ud, at han stoppede ved regnskabsårets afslutning. Danish Crowns A/S-bestyrelse forestår den overordnede ledelse af selskabet i samspil med direktionen i Danish Crown, og Camilla Sylvest glæder sig til arbejdet med at styrke koncernen endnu mere.
- Jeg ser frem til arbejdet som næstformand. Jeg har siddet i Danish Crowns bestyrelse i fem år og sætter pris på de mange gode diskussioner, vi har om alt fra den ambitiøse bæredygtighedsstrategi til den kommercielle strategi. Jeg glæder mig derfor til at bidrage til arbejdet med fortsat at udvikle Danish Crown som en konkurrencedygtig og bæredygtig virksomhed.
Ny køleteknologi skal gøre fersk dansk svinekød til en verdensspiller
Spiller en vigtig rolle
Camilla Sylvest er uddannet økonom fra Syddansk Universitet i 1998 og har senere taget en executive MBA. Hun begyndte allerede som studentermedhjælper i Novo Nordisk i 1996. Siden har hun klatret en stejl karrierestige, som førte hende til opgaver på koncernens kontorer i Schweiz, Norden og Tyskland. I 2013 blev hun ansvarlig for den Sydøstasiatiske region i Malaysia, og i 2015 for den kinesiske region.
I 2017 er Camilla Sylvest hentet hjem til hovedkontoret i København til sin nuværende stilling som koncerndirektør for kommerciel strategi og corporate affairs.
- Camilla spiller en vigtig rolle i vores bestyrelse med at skubbe os i en mere bæredygtig retning. Samtidig er hun et stærkt bidrag til vores strategiske arbejde og forretningsudvikling, jeg glæder mig til det endnu tættere samarbejde, siger Erik Bredholt, formand for Danish Crown A/S.
Mads Nipper afløses i bestyrelsen af koncerndirektør for strategi og digitalisering i Carlsberg Breweries, Søren Brinck.