På forkant med fremtiden i marken
Det nye såsædsbrand UNIseed fra Nordic Seed giver mulighed for højere udbytte, lavere udsædsmængde og bedre kvalitet i kornet, hvis man benytter teknikken med enkornssåning.

- Såsæden er cirka 25 procent dyrere, men til gengæld bruger man op til 40 procent mindre, siger direktør Kim Bonde Petersen, der lancerede det nye såsædsbrand fra Nordic Seed, UNIseed, på »Kulturplantens Dag«.
Der var fokus på digitalisering, præcisionssåning og ny dyrkningspraksis, da cirka 650 besøgte »Kulturplantens Dag« over to dage i Dyngby ved Odder i sidste uge arrangeret af Nordic Seed og Danish Agro Machinery, Claas.
Temaet var »Kom på forkant med fremtiden i marken«, og der var stor fokus på digitalisering, præcisionssåning og ny dyrkningspraksis.
Direktør Kim Bonde Petersen, Nordic Seed, præs
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her