NutriFair bliver den første landbrugsmesse i Danmark, der slår dørene op efter coronanedlukningerne, og det kan mærkes hos arrangørerne. For tredje gang i planlægningsfasen er arealet nemlig blevet udvidet, så der nu er plads til endnu flere udstillere.

- Vi kan virkelig mærke, at virksomhederne og beslutningstagerne har manglet et mødested under Corona-nedlukningen. Vi har derfor udvidet endnu engang, både for at gøre plads til flere deltagere, men også fordi flere virksomheder har ønsket et større standareal, forklarer Ida Brøgger Hahn, der er projektleder hos NutriFair.

Dørene til NutriFair bliver slået op uge tre næste år. Bag kulisserne er sidste hånd ved at blive lagt på programmet. Fra arrangørerne lyder det, at messecentret i Fredericia til den forestående messe bliver fyldt med både gengangere såvel som førstegangsudstillere. 

- Vi er i fuld gang med at forberede de rammer, som vi ved, at vores udstillere og beslutningstagerne værdsætter. Vi vil igen i år sørge for, at facilitere de bedste vilkår for det personlige og faglige møde mellem fagfolk, siger Ida Brøgger Hahn.

Glæder sig

Blandt udstillerne finder man blandt andet virksomheden Jorenku, der sælger stalddesinfektion, vitaminer, mineraler og rådgivningsydelser. Virksomheden har været med siden NutriFairs begyndelse.

- NutriFair er networking på højt plan, hvor de relevante landmænd, beslutningstagere, konsulenter og foderstoffer fra hele landet deltager, lyder det fra Johnni Pedersen, der er direktør i Jorenku, og som sidder i messekomitéen for NutriFair.

Har savnet kunner

Washpower, der producerer og sælger vaskerobotter til svinestalde er også igen i år på udstillerlisten. De har netop savnet det personlige møde med kunderne, lyder det.

- Vi kommer både for at møde nye kunder, såvel som at snakke med vores nuværende kunder. Vi er rigtig glade for den tætte og personlige kontakt, som vi har til kunderne på NutriFair. Det er jo netop den personlige kontakt, som er så vigtigt. Man sælger ikke bare en vaskerobot over nettet - man skal møde sine kunder ansigt til ansigt, fortæller Morten Gramstrup, kundekonsulent hos Washpower.

Kjær Knudsen-familien deltager trofast på NutriFair, hvor bedriftsejerne købte sin ottende vaskerobot fra WashPower på netop NutriFair-messen.

- Det er jo altid en fordel at have produkterne mellem hænderne. Og det, at vi kan have den direkte kontakt og de gode, faglige samtaler med vores forhandlere, betyder, at vi kan lave en handel med det samme, eller i hvert fald et stykke af en handel,siger svineproducent og medejer af familievirksomheden Kim Kjær Knudsen.