Minister afviser kritik: - Der sker ikke vanrøgt af dyr på statens arealer
Dansk Folkeparti mener, at statens rewildinglignende naturprojekter giver dårligere dyrevelfærd og utilstrækkeligt tilsyn med indhegnede dyr. Natur og dyrevelfærdsminister Christian Rabjerg Madsen afviser kritikken og fastholder, at dyrene har det godt, samtidig med at ordningen skal evalueres.

Molslaboratoriet i Nationalpark Mols Bjerge blev i april overtaget af Hempel Fonden, som siden har iværksat ekstra fodring, dagligt tilsyn og skærpet dyrlægekontrol efter kritik af dyrevelfærden. Foto: Colourbox
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her



































