Fordobler bundlinjen: God kunderelation og forretningsstrategi gøder jorden hos Gøma
Hos Gøma har man ikke mærket voldsomt meget til corona-året på resultatsiden. Den midtjyske producent af blandt andet gyllevogne har nemlig både formået at øge bruttofortjenesten betydeligt samt mere end fordoble årsresultatet sammenlignet med sidste regnskabsår.

Det er lykkedes den midtjyske maskinproducent Gøma at fordoble bundlinjen i et år, hvor Covid-19 har haft sin indvirkning på forsyningskæderne verden over. Foto: Gøma
For nyligt har den Viborg-baserede maskinproducent Gøma fremlagt årsregnskab for regnskabsåret 2020/21.
Her lyder bruttofortjenesten på 64,6 millioner kroner sammenlignet med 37,3 millioner kroner året før, hvilket er en stigning på 73,10 procent.
Samtidig har virksomheden øget årsresultatet til over det dobbelte – fra 3,2 millioner sidste år til 7,5 millioner i år.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her