Den fynske landboforening afvikler generalforsamling onsdag aften. Følg mødet her på nettet i aften.
Når medlemmerne i landboforeningen Centrovice mødes til
generalforsamling kl. 19.00 bliver de præsenteret for et
rekordresultat på seks millioner kroner på bundlinien efter skat.
Salget af kontorbygningen i Ringe, som i november blev
afhændet til Gislev Rejser, indbragte et overskud på 2,5 millioner kroner på
trods af betydelige nedskrivninger i de to-tre år, hvor det efter
sammenflytningen af personale i Vissenbjerg ikke lykkedes at sælge den tiloversblevne
kontorbygning.
Men direktøren for Centrovice, Henrik Borup Jeppesen, er allermest
tilfreds med, at den almindelige drift i 2013 har givet et godt resultat.
Billigere regnskaber
- Det er vigtigt i bestræbelserne på at være blandt de
bedste rådgivningsselskaber i landet. Vi vil løbende udvikle vores
rådgivningstilbud, og det kræver økonomiske ressourcer, understreger
direktøren, der glæder sig over, at det både lykkes at tiltrække stærke
medarbejdere sammen med flere kunder.
- Omsætningen er faldet en smule i forhold til året før,
men de samlede aktiviteter er stigende, samtidig med at vore priser kun er sat
begrænset op. Isoleret set er udarbejdelse af regnskaber blevet billigere hos
os, mens rådgivningen er lidt dyrere.
Henrik Borup Jeppesen oplyser, at Centrovice i det
forgangne år har haft en medlemstilbagegang på 1,6 procent, hvor faldet på
landsplan har været på 5,0 procent. Medlemstallet faldt sidste år med 27 til
1630 medlemmer.
Færre folk
Antallet af medarbejdere er i løbet af 2013 reduceret fra
147 til 140 fuldtidsansatte.
- Det går i retning af færre assistenter og flere
vidensmedarbejdere. Samtidig har vi gennemført turnaround i flere afdelinger,
og alt sammen har styrket medarbejdertilfredsheden og givet ny gejst, fornemmer
direktøren.
- Der arbejdes i høj grad i teams, også når det gælder
opfyldelsen af kravene til timeafregning. Det ansporer til, at man i høj grad
hjælper og har ping-pong med hinanden i afdelingerne.
- Vore kunder vil flytte sig og vil præstere gode
resultater og optimere deres forretning. Derfor skal vi også kunne det samme i
vort eget hus. Det har vi bevist, at vi kan, og vi kan rumme alle kunder – fra
deltidslandmænd til store bedrifter, understreger Henrik Borup Jeppesen.