En ny analyse viser, at administrerende direktør i Arla Peder Tuborgh er den topchef, der har skabt mest positiv omtale af sin virksomhed
Danmarks stærkeste toplederbrand lige nu hedder Peder
Tuborgh.
Administrerende direktør i Arla Peder Tuborgh er nemlig
den topchef, som ifølge en undersøgelse fra analysehuset Infomedia har formået
at skabe mest positiv omtale af både sig selv og sin virksomhed i det forgangne
år. Det skriver Børsen.
- Peder Tuborgh er årets topledersuperbrand, fordi han har
formået at kommunikere klart omkring Arlas i øvrigt overbevisende økonomiske
resultater samtidig med, at han med succes har profileret sig både fagligt og
privat, siger senioranalytiker ved Infomedia Lasse Skjoldan til Børsen.
Til avisen siger Peder Tuborgh, at han ikke forholder sig
til personlig branding:
- Personligt synes jeg, at det er sjovt at fortælle
anekdoter fra mit liv og arbejde, når jeg skal illustrere en eller anden faglig
pointe. Men man vil ikke lige pludselig se sig selv i ”Vild med dans”. Så
handler det pludselig om Peder Tuborgh for min skyld og ikke for Arlas, og det
går simpelthen ikke.
Analysen omfatter toplederne for de 25 største
virksomheder i Danmark målt på omsætning – samt fem toplerede fra såkaldte ”boblere”,
der er valgt ud fra blandt andet synlighed i medierne og samfundsrelevans.
Resultatet af analysen viser, at Peder Tuborghs nærmeste
forfølger på listen er koncernchef i DLG Kristian Hundebøll.
Også Kjeld Johannesen fra Danish Crown er med på listen,
hvor han indtager 14. pladsen.