Tuborgh er landets stærkeste toplederbrand

En ny analyse viser, at administrerende direktør i Arla Peder Tuborgh er den topchef, der har skabt mest positiv omtale af sin virksomhed

Danmarks stærkeste toplederbrand lige nu hedder Peder Tuborgh.

Administrerende direktør i Arla Peder Tuborgh er nemlig den topchef, som ifølge en undersøgelse fra analysehuset Infomedia har formået at skabe mest positiv omtale af både sig selv og sin virksomhed i det forgangne år. Det skriver Børsen.

- Peder Tuborgh er årets topledersuperbrand, fordi han har formået at kommunikere klart omkring Arlas i øvrigt overbevisende økonomiske resultater samtidig med, at han med succes har profileret sig både fagligt og privat, siger senioranalytiker ved Infomedia Lasse Skjoldan til Børsen.

Til avisen siger Peder Tuborgh, at han ikke forholder sig til personlig branding:

- Personligt synes jeg, at det er sjovt at fortælle anekdoter fra mit liv og arbejde, når jeg skal illustrere en eller anden faglig pointe. Men man vil ikke lige pludselig se sig selv i ”Vild med dans”. Så handler det pludselig om Peder Tuborgh for min skyld og ikke for Arlas, og det går simpelthen ikke.

Analysen omfatter toplederne for de 25 største virksomheder i Danmark målt på omsætning – samt fem toplerede fra såkaldte ”boblere”, der er valgt ud fra blandt andet synlighed i medierne og samfundsrelevans.

Resultatet af analysen viser, at Peder Tuborghs nærmeste forfølger på listen er koncernchef i DLG Kristian Hundebøll.

Også Kjeld Johannesen fra Danish Crown er med på listen, hvor han indtager 14. pladsen.

Læs også