Kun hver tredje er alt i alt tilfreds med NaturErhvervstyrelsen, hvis popularitet er dalet i de seneste tre år
En ny undersøgelse viser, at tilfredsheden med
NaturErhvervstyrelsen er faldet siden 2010, hvor den seneste undersøgelse blev
foretaget i de tidligere direktorater.
Blot hver tredje er alt i alt tilfreds med styrelsen. Det
oplyser NaturErhvervstyrelsen selv – og konstaterer samtidig, at den dalende
tilfredshed blandt andet skyldes lange sagsbehandlingstider og vanskeligheder
med it-systemer.
- Vi har stor forståelse for de frustrationer, landmænd,
fiskere og konsulenter udtrykker i undersøgelsen. Vi tager kritikken til
efterretning og har allerede igangsat en række initiativer for at rette op på
tilfredsheden, lyder det fra direktør i NaturErhvervstyrelsen Jette Petersen.
Ifølge NaturErhvervstyrelsen vil man næste år eksempelvis arbejde
med at sikre kortere sagsbehandlingstid samt en mere driftssikker Tast
selv-service.
Undersøgelsen bygger på 418 spørgeskemaer, som landmænd,
fiskere, konsulenter og virksomheder har besvaret.