Utilfredshed med styrelse

Kun hver tredje er alt i alt tilfreds med NaturErhvervstyrelsen, hvis popularitet er dalet i de seneste tre år

En ny undersøgelse viser, at tilfredsheden med NaturErhvervstyrelsen er faldet siden 2010, hvor den seneste undersøgelse blev foretaget i de tidligere direktorater.

Blot hver tredje er alt i alt tilfreds med styrelsen. Det oplyser NaturErhvervstyrelsen selv – og konstaterer samtidig, at den dalende tilfredshed blandt andet skyldes lange sagsbehandlingstider og vanskeligheder med it-systemer.

- Vi har stor forståelse for de frustrationer, landmænd, fiskere og konsulenter udtrykker i undersøgelsen. Vi tager kritikken til efterretning og har allerede igangsat en række initiativer for at rette op på tilfredsheden, lyder det fra direktør i NaturErhvervstyrelsen Jette Petersen.

Ifølge NaturErhvervstyrelsen vil man næste år eksempelvis arbejde med at sikre kortere sagsbehandlingstid samt en mere driftssikker Tast selv-service.

Undersøgelsen bygger på 418 spørgeskemaer, som landmænd, fiskere, konsulenter og virksomheder har besvaret.

Læs også