LHN får nyt logo med respekt for det gamle

Landbrugsforening har offentliggjort en nyt logo, der skal signalere livskraft, udvikling og mod på fornyelse

Cirklen med aksene, koen og grisen samt de blå og gule signaturfarver er en saga blot. I hvert fald hos LHN, hvor man tirsdag eftermiddag offentliggjorde et nyt logo.

Landbrugsforeningen har skiftet den blå cirkel ud med grønne kløverblade. Det er ifølge direktør ved LHN Tage Hansen sket efter moden overvejelse:

- Det vækker altid stærke følelser at skifte et logo, især når logoet er så gammelt og velkendt som LHN’s. Det er da også efter moden overvejelse, vi skifter cirklen ud med kløverbladene, lyder det fra Tage Hansen i LHN’s Nyhedsmagasin.

Årsagen til ændringen i logoet skal ses i lyset af, hvordan LHN ser sig selv i dag og i fremtiden.

- Vi vil opfattes som en grøn, moderne rådgivningsvirksomhed med respekt for det gamle. Der er spændstighed i det. Det signalerer livskraft, udvikling og mod på fornyelse, siger Tage Hansen om det nye logo.

Læs også