Gylles popularitet skal hjælpe tankvognsproducent gennem recession
Stort fokus på grøn omstilling, og senest den aktuelle energikrise, har givet fart i salget af gylletankvogne hos VM Tarm.

Hos den danske tankvognsproducent VM Tarm udgør gyllevognssegmentet nu den største del af omsætningen. På billedet ses fra venstre salgskonsulent Jeppe Baldersbæk, salgskonsulent Jan Johansen og adm. direktør Holger Ross Lauritsen. Fotos: Steven Andersen
Indholdet i de mellem 250-300 tankvogne, som virksomheden VM Tarm årligt sender på vejene, udgøres i stigende grad af gylle til biogasproduktion. Det vestjyske selskab, som har en lang historie som leverandør af mælketankvogne til Arla, introducerede sine gylletankvogne på det danske marked i 90’erne.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her