Bæredygtigt fordi det er det, markedet efterspørger

Hvordan sikrer landmanden en produktion, som også efterspørges af næste generation af forbrugere?

Først og fremmest vil en lokal produktion af foderproteiner, der skaber flere danske arbejdspladser og et mere bæredygtigt produkt, være gavnligt for markedsføringen, skriver Anna Mark.
Først og fremmest vil en lokal produktion af foderproteiner, der skaber flere danske arbejdspladser og et mere bæredygtigt produkt, være gavnligt for markedsføringen, skriver Anna Mark.

Af Anna Mark, frivillig i Tænketanken Frej

CSR.dk skriver i partnerskab med A&B Analyse, at forbrugere i stigende grad efterspørger bæredygtige produkter. Samtidig mener flere og flere, at de selv bør gøre en forskel. Denne holdning ses især hos de unge, altså hos fremtidens forbrugere (2). Dertil rejses spørgsmålet: Hvordan sikrer landmanden en produktion, som også efterspørges af næste generation af forbrugere?

Vil du læse mere?

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Få adgang til Effektivt Landbrug

Allerede abonnent?

Læs også

- Vi skal væk fra kvælstofknappen for at finde løsninger
Landbruget i naturen
Et land med et velfungerende, bæredygtigt landbrug
Hvor blev tempobonussen af?
Den gamle historie om Loke og Thor går igen
Brug de døde mink som gødning på markerne