Som den første landboforening i landet har LMO i et samarbejde med Seges udviklet en ny kundeportal, MitLmo.
MitLmo er bygget på landmand.dk og giver LMO-kunder adgang til LMOs tjenester plus de landbrugsfaglige tjenester fra landmand.dk.
Landmanden kan med et login – hans DLBR-login få adgang til steder, hvor han før skulle åbne flere sites og bruge forskellige login hver gang.

Alt på et sted

- Portalen er lavet for at hjælpe landmanden til at slippe lettere om ved en masse af papirarbejdet, siger direktør for LMO Jan Winther.
- Summax-brugere får adgang til alle dokumenter i E-arkivet, ligesom brugere af summax E-faktura og E-bogføring også kan finde det på MitLmo.
Digitalt lønsystem
En helt ny tjeneste er også med på den nye kundeportal – NemLøn. Et digitalt lønprogram, hvor landmanden kan indberette lønoplysninger direkte i systemet.
- Han kan gøre det, når det passer ham og skal ikke være afhængig af, at der er en lønassistent på arbejde, forklarer Jan Winther.
Herefter vil lønassistenten udarbejde den endelige lønseddel, som overføres til medarbejdere og landmanden.

Dynamisk platform

Kundeportalen kan formes efter landmandens ønske, så bestilling af øremærker ikke springer i øjnene, når en ren planteavler åbner sin portal.
Landmanden kan selv vælge, hvilke elementer han vil have som favoritter på sin side, som dermed er synlig, så snart han logger ind.
- Det kan justeres løbende efter landmandens behov, som måske også kan variere hen over året, siger forretningsudvikler og projektleder Rikke Thea Fabricius.

Seges vil tættere på landmanden

Den nye kundeportal er lavet i et samarbejde mellem LMO og Seges.
- Det er første gang, vi laver så stort et projekt sammen med en landboforening, men det er en type opgave, vi vil lave mere af i det nye Seges, siger direktør i Seges Anne Lawaetz Arhnung.
Det er Seges’ mål at komme tættere på både rådgivere og landmænd, og det er denne type opgave en af vejene til.