Det er svært for erhvervslivet at dreje valgkampen hen på vækst fremfor fordeling af goder, fremgår det af en analyse i Jyllands Posten.
Trods et fald i april er eksporten på store til en gedigen
fremgang i år.
Fremgangen kan paradoksalt nok være med at køre erhvervslivet
endnu længere ud på sidesporet i valgkampen, skriver Jyllands Posten i en
analyse onsdag den 10. juni.
Ifølge avisen har topchefer og ledere af store erhvervsorganisationer
forgæves forsøgt at dreje debatten i valgkampen væk fra, hvordan opsvinget skal
fordeles på enten velfærd eller skattelettelser til borne og over mod, hvordan
man skaber mere vækst.
De ønsker højere arbejdsudbud af de helt rigtige
kompetencer, så væksten ikke lider skade.
Valgkampen har i stedet været præget af kritik mod virksomheder,
der vælger udenlandsk arbejdskraft frem for danskere, fremgår det af Jyllands Postens
analyse