Har over 2 millioner YouTube-visninger: 24-årige Mikkel vil give landbruget et bedre image
Mikkel Smedegaard elsker landbruget, og ærgrer sig over, at det ikke er alle, der deler hans lidenskab. Derfor har han sat sig for at bryde med de stereotyper, han møder på de sociale platforme mod det danske landbrug.

YouTube er influencerens primære platform, hvor han har cirka 18.300 abonnenter og 2,5 millioner visninger i alt. Derudover har han 22.500 følgere på det sociale medie TikTok, og 8.000 følgere på Instagram. Fotos: Daniel Barber
En John Deere-traktor med bugseret Samson-gyllevogn racer ned ad en støvet landevej under en blå himmel et sted i Mørke på Djursland. I førerhuset sidder en smilende landmand fra Langagergaard med en brændende lidenskab for sit fag.
- Hop ind, siger han og samler Effektivt Landbrugs reporter op, inden han igen accelererer med kurs mod gylletanken for at genoptanke.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her