Business 08-04-2022 09:45:20 Har over 2 millioner YouTube-visninger: 24-årige Mikkel vil give landbruget et bedre image Mikkel Smedegaard elsker landbruget, og ærgrer sig over, at det ikke er alle, der deler hans lidenskab. Derfor har han sat sig for at bryde med de stereotyper, han møder på de sociale platforme mod det danske landbrug. YouTube er influencerens primære platform, hvor han har cirka 18.300 abonnenter og 2,5 millioner visninger i alt. Derudover har han 22.500 følgere på det sociale medie TikTok, og 8.000 følgere på Instagram. Fotos: Daniel Barber Af Daniel Barber daniel@effektivtlandbrug.dk 24 64 58 55 Gem En John Deere-traktor med bugseret Samson-gyllevogn racer ned ad en støvet landevej under en blå himmel et sted i Mørke på Djursland. I førerhuset sidder en smilende landmand fra Langagergaard med en brændende lidenskab for sit fag.- Hop ind, siger han og samler Effektivt Landbrugs reporter op, inden han igen accelererer med kurs mod gylletanken for at genoptanke. Vil du læse mere? Prøv 30 dage for 30 kr. Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement. Allerede abonnent? Log ind Læs mere om 30 under 30 Følg med, når der stilles skarpt på 30 under 30 i landbruget. Læs, hvad der driver 30 unge med prominente positioner eller bemærkelsesværdige bedrifter. Læs mere her Forrige artikel Næste artikel Læs også Så starter høsten på Langagergaard Populær Youtube-landmand: - Folk kan nok godt lide, at der ikke er så meget pis med mig Høst-Tour episode 2: Mikkel gør klar til etablering af raps på Langagergaard HØST-TOUR episode 3: - Det spiller sgu bare Ung landmand vil lave Danmarks bedste salt Ildsjæl er ny formand for Verdens Bedste Fødevarer Sønderjysk smede-duo skabte skræddersyet gyllevogn: - Vi kunne godt bygge en mere