Det bliver et Hjørring Dyrskue fyldt med aktiviteter for både store og små, underholdning og en lang række opvisninger og shows.
Hvis man kommer til at kede sig på dette års Hjørring Dyrskue, må det siges, at være ens egen skyld. Foruden 600 dyr til bedømmelse over to dage, og over 100 produkt- og maskinudstillere, vil der både fredag og lørdag være en lang række aktiviteter rundt omkring på dyrskuepladsen.
Fredag klokken 8.30 går flaget til tops ved dyrskuets formand Lars Mellemkjær, hvorefter bedømmelserne af dyrene begynder. Klokken 12.00 venter årets åbningstale, som for første gang afholdes af Torben Farum, som i foråret afløste Niels Vestergaard Salling, som formand for LandboNord. Han får ikke talerstolen alene, men deler den med Hjørrings borgmester Søren Smalbro (V).
Fredag sidst på eftermiddag kan man opleve et to timer langt show. Der kommer blandt andet en Kvadrille fra Ålestrup Naturefterskole og et westernshow ved Christina Winding. Der vil også komme en præsentation af de forskellige kødkvægsracer og hesteracer. LandboUngdom skyder gang i »Nordjyllands bedste bonderøv«, mens Dansk Retriever Klub laver en opvisning med deres hunde. Man vil også kunne opleve et show ved Vendsyssel Køreforening og Frieser Nord.
Traditionen tro starter lørdagsshowet med udpegning af bedste yver, Miss Vendsyssel og bedste interbreed besætningsgruppe i den Store Arena. Herefter vil der være en præsentation af skuets bedste heste. Der vil være westernshow ved Christina Winding, Nordjyllands bedste bonderøv ved LandboUngdom og opvisning ved Dansk Retrieverklub samt Frieser Nord.
Der vil være gymnastikopvisning og så vil veteranmaskinerne blive fremvist i ringen.
I år skal man være opmærksom på, at kødkvægsfinalerne, som noget nyt bliver afholdt i Kvægarenaen lørdag.
Rundt omkring på hele pladsen forgår der begge dag et væld af aktiviteter. Det gælder blandt andet Outdoor-området, Kæphestearenaen, Western-arenaen, 4H-arenaen og børnehjørnet ved det Aktive Hjørne.
Hjørring Dyrskue er arrangeret af LandboNord.
Dyrskuet skal give de ansatte en oplevelse