Ny jobportal skal samle eliten i dansk landbrug

Et nyt vidensnetværk for specialister vil hente nye talenter til dansk landbrug. Målet er at samle eliten i erhvervet i job-portalen Farmbrella.

Et nyt vidensnetværk for specialister inden for dansk landbrug vil forbinde firmaer med landbrugets profiler. Målet er at samle eliten i dansk landbrug i jobportalen Farmbrella.

Der står tre personer bag:

Serieiværksætteren Christina Elgaard, der er tidligere direktør i FieldSence A/S, og de private planteavlsrådgivere Finn Nørgaard, som ejer Planteavlskonsulenten, og Vagn Lundsteen, der ejer AgroPro.

Vagn Lundsteen fortæller, at han har været udfordret af, at kampen om de mest kompetente folk i dansk landbrug spidser til. Hans firma bruger således mange kræfter på at finde de bedste folk.

- En af hovedudfordringerne i dag er, at der bliver færre og færre kvalificerede profiler i landbruget, og vi ender som regel med at »stjæle« folk fra vores kolleger. Ved at tilbyde en platform, hvor alle med interesse i landbruget har mulighed for at profilere sig, tror vi, at vi kan gøre landbruget synlig som arbejdsplads og dermed hente nye talenter til dansk landbrug, siger Vagn Lundsteen.

Synlighed

Det nye digitale landbrugsnetværk Farmbrella har været undervejs i et halvt års tid. Med netværket vil de tre iværksættere gøre det let at finde frem til eliten i landbruget, og det skal ifølge Christina Elgaard gøres ved brug af målrettede profiler, der giver jobsøgende og firmaer rig mulighed for at fortælle om egne styrker og krav til fremtidige arbejdsgivere eller medarbejdere.

- Farmbrella er den første dedikerede online rekrutteringstjeneste i landbruget med fokus på både jordbrugsteknologer, rådgivere og landmænd. Vi ved, hvor vigtigt det er at få de bedste profiler synliggjort, og vil vil gøre landbruget sexet igen - det skal være fedt at arbejde på landet, fortæller Christina Elgaard.

Overskuelighed

Farmbrella digitaliserer profilsøgningen, hvad enten du skal finde en ny rådgiver, medarbejder eller et nyt bestyrelsesmedlem, og det er ifølge Finn Nørgaard en fordel.

- Farmbrella vil medvirke til at opkvalificere rekrutteringen, fordi man på portalen kan lave jobopslag og præsentere sit firma samme sted, og det vil gøre det lettere for eventuelle ansøgere at se, om en given arbejdsplads kan leve op til forventningerne. De udførlige profiler vil også gøre det lettere for arbejdsgivere at finde den helt rigtige medarbejder til en opgave, også selvom de måske ikke er aktivt jobsøgende, lyder det fra Finn Nørgaard.

Det er gratis at lave et jobopslag på Farmbrella.

mip

Læs også