Længste kampagne med de næsthøjeste udbytter nogensinde

I eftermiddag sættes punktum for én af de bedste sukkerroekampagner for fabrikkerne på Lolland-Falster. – Vi har endda været rigtig heldig med vejret her i januar, så roekvaliteten er i top til det sidste, siger chefkonsulent Bo J.M. Secher.

Den længste kampagne i sukkerfabrikkernes historie slutter i dag den 9. februar, når de sidste vognlæs roer tippes af i eftermiddag.

- At vi når op på 147 dages kampagne skyldes, at fabrikken i Nakskov måtte lukke ned allerede den 4. januar, da dens miljøgodkendelse ikke gav plads til længere produktion, fortæller chefkonsulent Bo J.M. Secher fra Nordic Sugar.

Vil du læse mere?

Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.

Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.

Men du kan prøve et digitalt abonnement i 10 uger for 10 kroner om ugen.

Læs også