Formand for Landbrug & Fødevarer, Svineproduktion Lindhart B. Nielsen konstaterer, at der er stor vilje for at styrke svinesektorens image
Det er hverken en nem eller billig opgave at styrke
svinesektorens image.
Det slog formanden for Landbrug & Fødevarer,
Svineproduktion, Lindhart B. Nielsen, fast, da han tirsdag morgen aflagde sin
beretning ved årsmødet i Herning Kongrescenter.
- Det er jo ikke, fordi vi mangler opmærksomhed. I
september var vi for eksempel i landsdækkende medier tre gange på samme dag.
Mavesår, halekupering og MRSA, konstaterede formanden fra talerstolen.
Lindhart B. Nielsen tilføjede dog, at de seneste
meningsmålinger viser, at der er en moderat fremgang i landbrugets image.
- Man skal gøre sig fortjent til et bedre image, og det
synes vi også, vi har. Så budskabet om, at det rent faktisk går fremad med
dyrevelfærd og miljø – det skal vi have kommunikeret bedre til omverdenen.
- Vi kan godt være den moderne svineproduktion bekendt, og
det er vigtigt at få stoltheden tilbage.
Ifølge Lindhart B. Nielsen er der stor vilje i bestyrelsen
for at gøre med for at styrke svinesektorens image.
- Vi vil gerne have vores slagterier mere på banen, så vi
tænker hele kæden. Vi skal have det til at falde i tråd med resten af L&F’s
kampagne, og derfor har vi heller ikke et fikst og færdigt oplæg, lød det fra
formanden.
Læs mere fra formandsberetningen og årsmødet i Effektivt
Landbrug onsdag.
Her kan du se, hvordan du tegner abonnement.