Verdens største forbrugermesse er åbnet

Man skal leder længe og godt, før man finder et dansk firma på Grüne Woche i Berlin

Danske fødevarer er svagt repræsenteret på den store tyske forbrugermesse Grüne Woche, der åbnede fredag.

Således er hverken Arla eller Danish Crown repræsenteret på en egentlig dansk stand. Det til trods for, at der lige syd for grænsen ligger et marked med flere end 83 millioner indbyggere. Og at Grüne Woche hvert år trækker flere end 400.000 besøgende.

- Det kan da også undre mig, at dansk landbrug ikke er bedre repræsenteret, lyder det fra danske Ludwig Marburger.

Gennem mere end 30 år har han med sit firma, Dänisches Produkt Promotion EMBA, med udgangspunkt fra sin adresse i Celle, solgt danske produkter.

En egentlig promovering af danske produkter har ikke fundet sted, ud over at der med småt på et par skilte står, at de er fra Danmark.

- Det drejer sig om Carlsberg øl, hotdogs med pølser fra Tulip, og softice fra Scandic Food. Læg dertil at jeg også har nogle kataloger liggende fra sommerhusudlejningsfirmaer som Novasol og Dansommer, lyder det fra Ludwig Marburger.

Læs mere om messen i Effektivt Landbrug lørdag.

Her kan du se, hvordan du tegner abonnement.

Læs også