Man skal leder længe og godt, før man finder et dansk firma på Grüne Woche i Berlin
Danske fødevarer er svagt repræsenteret på den store tyske forbrugermesse Grüne Woche, der åbnede fredag.
Således er hverken Arla eller Danish Crown repræsenteret
på en egentlig dansk stand. Det til trods for, at der lige syd for grænsen
ligger et marked med flere end 83 millioner indbyggere. Og at Grüne Woche hvert
år trækker flere end 400.000 besøgende.
- Det kan da også undre mig, at dansk landbrug ikke er
bedre repræsenteret, lyder det fra danske Ludwig Marburger.
Gennem mere end 30 år har han med sit firma, Dänisches
Produkt Promotion EMBA, med udgangspunkt fra sin adresse i Celle, solgt danske
produkter.
En egentlig promovering af danske produkter har ikke
fundet sted, ud over at der med småt på et par skilte står, at de er fra
Danmark.
- Det drejer sig om Carlsberg øl, hotdogs med pølser fra
Tulip, og softice fra Scandic Food. Læg dertil at jeg også har nogle kataloger
liggende fra sommerhusudlejningsfirmaer som Novasol og Dansommer, lyder det fra
Ludwig Marburger.
Læs mere om messen i Effektivt Landbrug lørdag.
Her kan du se, hvordan du tegner abonnement.