Hos Arla fastslår koncerndirektør Frederik Lotz, at man stadig satser på nye markeder
Hos Arla fortsætter man med at sætte kursen mod nye
markeder.
Det fastslår mejerigiganten i kølvandet på
offentliggørelsen af resultatet for 2014. Således vil man både fortsætte med at
flytte mælk over i værdiforædlede varemærke-produkter – og sende produkter ud
på det globale marked.
- Vores internationale forretning voksede med 14 procent
på trods af det russiske importstop. Der har været vækst i Kina, og vi er
vokset med 20 procent i Mellemøsten og Afrika. I 2014 begyndte vi at etablere
os på nye markeder i Asien og Afrika, og i 2015 fortsætter vi arbejdet med at
komme ind på nye markeder, hvor der er stigende efterspørgsel efter sikre og kvalitetsrige
mejeriprodukter, siger koncerndirektør i Arla Frederik Lotz i en
pressemeddelelse.
Heri fremgår det, at Danmark
stadig er det land, der leverer mest mælk til Arla, men Storbritannien er
samtidig fortsat det enkeltmarked, som leverer den største omsætning,
efterfulgt af Sverige og Tyskland.