Danskerne foretrækker dansk mælk
En ny kampagne skal øge danskernes kendskab til Dansk Mælk-mærket, der garanterer ren, dansk mælk i kartonen.
Mejeriforeningen har netop lanceret en kampagne, der skal øge danskernes kendskab til Dansk Mælk-mærket. Mærket er forbrugernes garanti for, at mælken er et rent dansk produkt hele vejen fra ko til karton.
Og ifølge Mejeriforeningen er det allerede vigtigt for danskerne, at mælken er dansk.
- Det kan hænge sammen med, at danskerne forbinder dansk mælk med friskhed, kvalitet og god smag, skriver foreningen.
Men sommeren er også højsæson for at rejse ud af Danmark, og for mange danskere betyder skolestart nu igen, at de ikke længere skal undvære en favorit:
- Jeg kender det fra mig selv: Det jeg savner mest, når jeg er på ferie, er et glas dansk mælk. Og det kan være svært at finde mælk i udlandet, der smager som dansk mælk. I Danmark kan vi nemlig være stolte af at have en mælkeproduktion, der er i verdenseliten – både når det kommer til friskhed, kvalitet, dyrevelfærd og klima, fortæller Jan Hermansen, chef for strategi og forretningsudvikling i Mejeriforeningen.
Man kan læse mere om kampagnen for dansk mælk på danskmælk.dk.