DLG skruer op for bæredygtigheden og »vender hjem«
Tirsdag d. 10. maj præsenterede DLG sin nye koncernstrategi, »Creating the Future 2030«, hvor grøn omstilling og bæredygtighed er de bærende søjler. Samtidig vil koncernen med sine tre nydefinerede forretningsben fokusere på det indre europæiske marked.

Koncernchef Kristian Hundebøll (tv.) og bestyrelsesformand Niels Dengsø Jensen (th.) påpeger, at indenfor hvert af de nydefinerede forretningsområder er målsætningen at fastholde markedspositioner og det økonomiske udgangspunkt, der blev opbygget med strategien Leading the Way 2021. Foto: DLG
Tilbage i februar præsenterede DLG sit hidtil bedste regnskab i det sidste år af koncernens »Leading the Way 2021«. En omsætning på 59 milliarder kroner, et driftsresultat på 2,3 milliarder kroner, et koncernresultat efter skat på 733 millioner kroner og den største udbetaling til ejerkredsen nogensinde på 173 millioner kroner blev tæppefaldet på en strategi, som ifølge Kristian Hundebøll i et tidligere interview med Effektivt Landbrug Business levede fuldt op til forventningerne.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her