Naturmælk får bundlinjen halveret trods højere omsætning

Det økologiske mejeri Naturmælk kan glæde sig over et år, hvor foodservice-branchen er åbnet igen. Til gengæld skal man arbejde for at kompensere for sine stigende omkostninger.

Stigende fragt- og energiomkostninger er blevet den nye normal i fødevarebranchen. Og det gælder ikke mindst for det andelsejede økologiske mejeri Naturmælk, der næst efter Arla og Thise er størst i Danmark.

I det seneste årsregnskab for det sønderjyske mejeri, der også ejer sjællandske Øllingegård, tærer produktions- og distributionsomkostninger i højere grad på indtjeningen. Derved ender man med et fald på cirka 43 procent i et regnskab, hvor omsætningen ellers er steget.

Vil du læse mere?

Prøv 30 dage for 30 kr.

Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement.

Allerede abonnent?

Læs også