Juranyt 16-03-2018 14:00:22 Det kan være fornuftigt at beskytte sine produkter Hvor står man, når man har lovet sine kunder kød fra Himmerland – men underleverandøren leverer kød fra Sydamerika? I dansk landbrug, hvor der findes utallige specielle produktionsmetoder, særlige oprindelsessteder, o. lign. som har en særlig værdi, vil mange landbrugsvirksomheder have en interesse i at beskytte deres produkter, så øvrige virksomheder ikke misbruger deres navn eller produkter. Af Søren Nørgaard Sørensen sso@70151000.dk Gem Madgiganten »Meyers« har i en årrække leveret færdige nytårsmenuer til forbrugere. Forretningsideen er, at forbrugere bestiller en nytårsmenu ved Meyer med et givent indhold, og Meyers sørger så efterfølgende for, at al maden er klar til at blive lavet og serveret. Vil du læse mere? Prøv 30 dage for 30 kr. Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement. Allerede abonnent? Log ind Forrige artikel Næste artikel Læs også Juraklumme: Handel med naboen – hvad skal du være opmærksom på? Skattemæssig vurdering af landbrugsjord ved anden anvendelse Næste års succes kræver god forberedelse Skriftlige aftaler giver stabilitet og driftssikkerhed Både kommuner og lodsejere bør indgå frivillige aftaler vedrørende BNBO Udlægning af lugtbelastede arealer efter planloven