Nærmer sig fuldtidsaflønning fra nærmarkedsstrategi
Der skal arbejdes hårdt og målrettet med stor produktvariation, hvis visionen om fuldtidsindtjening fra gårdbutik og det lokale marked skal opfyldes. Lis og Jørn Nissen på Kokærgaard nær Christiansfeld er godt på vej.

Gårdbutikker skal have et bredt, individuelt og specialiseret produktudbud for at tiltrække faste kunder. Hos Kokærgaard er der frostvarer som slagtekaniner, suppehøns. Der er friske grønsager, græsæg, æbler og æblemost. - Vi er i fuld gang med at udvide butikken, forklarer Jørn Nissen. Fotos: Bøje Østerlund
Kontakten til kunderne og salgsarbejdet fylder meget hos de såkaldte nærmarkedsproducenter i landbruget.
- Som de fleste andre landmænd er det egentlig ikke det, vi drømte om, da vi etablerede vores produktion med gårdbutik og leverancer til lokale butikker, kroer og restauranter, lyder det samstemmende fra Lis og Jørn Nissen, Kokærgaard ved Christiansfeld.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 30 dage for kun 30 kroner.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her