Viktor Axelsen med plantedrik på trøjen
Verdens bedste badmintonspiller, Viktor Axelsen, som er kendt for at være 100 procent dedikeret til sin sport og kost, har indgået sponsoraftale med danske Naturli’.

Badmintonspilleren Viktor Axelsen har fået Naturli´ på trøjen. Pressefoto
VM-guld, EM-guld og OL-guld i herresingle. Bag store resultater ligger store anstrengelser. Og begge dele er badmintonspilleren Viktor Axelsen kendt for at levere. Både i forhold til træning, kost og livsstil.
Viktor Axelsen går op i alle detaljer for at udnytte sit fulde potentiale. Og han har prøvet det meste, for eksempel specielle briller for bedre søvn og restitutionsbukser. Han ved, at ikke mindst kosten spiller en afgørende rolle.
- Hver dag hælder jeg havremælk i glasset. Det har jeg gjort i mange år, fordi det virker optimalt for mig og min træning. Derfor er et nyt samarbejde med Naturli’ oplagt for mig. Jeg vil også gerne være med til at sende et signal om, at der bør komme langt flere planter i glasset fremover hos mange flere, fortæller Viktor Axelsen.
Fremover står det danske brand Naturli’ på trøjen, når den 29-årige og næsten to meter høje spiller indtager badmintonbaner i hele verden.
- Viktor Axelsen er blevet verdens bedste badmintonspiller, fordi han er 100 procent dedikeret til sin sport og sin kost. Han er en game changer i sporten. Og det samme er vores ambition for de plantebaserede fødevarer. De fortjener at rykke helt op på verdensranglisten, fordi det rent faktisk gør en stor forskel for klimaet, hvad vi hver især vælger at putte i munden, siger Henrik Lund, CEO hos Naturli’.
Naturli’ sendte i 1988 de første plantedrikke ud i de danske supermarkeder, hvor produkterne var henvist til den nederste hylde i afdelingen for helse og kosttilskud. Dengang henvendte produkterne sig til dem, som primært ikke kunne tåle komælk. I dag sælger Naturli’ sine plantebaserede produkter i 37 lande verden over, side om side med de animalske alternativer.