Rekordmange restauranter, caféer, hoteller og kantiner deltog i inspirationsmesse for fødevarevirksomheder for leden.
Casual Dining, Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, blev afholdt onsdag den 27. september i Bella Centret, hvor den professionelle fødevarebranche var inviteret med til bords.
Overskriften var »Sammen udvikler vi den danske madscene«, og mere end 115 leverandører var på plads som udstillere sammen med Dagrofa Foodservices egne specialister som for eksempel HKI Ost, Grambogård og Grøn Fokus.
I 2022 var der 1.000 tilmeldte til arrangementet, og den rekord blev slået markant, da der i år var registreret mere end 1.500 repræsentanter fra blandt andet professionelle køkkener på deltagerlisten.
Glad for opbakning
Niels Miles Frandsen, administrerende direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
- Jeg er meget glad for, at der hele vejen rundt har været en stigende opbakning til at være en del af Casual Dining. Vi har måtte udvide udstillerområdet, så der var plads til cirka 40 ekstra leverandører, og den øgede interesse for Casual Dining kom ikke mindst til udtryk ved et markant højere antal tilmeldte fra landets restauranter, caféer, hoteller og kantiner.
Han forsætter:
- Det tager vi som et udtryk for, at der er genklang i branchen, når vi i Dagrofa Foodservice sætter endnu mere fokus på for eksempel lokale råvarer, bæredygtighed, høj faglighed og masser af vaskeægte kulinarisk nørderi. Samtidig vidner den store interesse for Casual Dining også om, at mange af landets fødevareprofessionelle i øjeblikket heldigvis er i en situation, hvor der er overskud til at søge ny inspiration.