Ny international satsning: Danish Crown er klar med nyt premium oksekødsmærke

Her i efteråret lanceres et nyt brand hos Danish Crown Beef, der skal fremhæve det ypperste oksekød kan fremvise.

De allerbedste produkter af oksekød i Danish Crown lanceres nu i et helt nyt brand. »Masterpiece 1887« er navnet, som Danish Crown Beef nu vil brande de bedste produkter under.

Produkterne og brandet er i første omgang tiltænkt eksportmarkeder blandt andet i Sydeuropa, hvor Danish Crown Beef har stor tradition for at levere højkvalitets oksekød til.

- Vi har manglet et premium-brand, som var internationalt og signalerer højkvalitet. Samtidig har vi stribe produkter, som vi ønsker at brande endnu mere, og det er her, at Masterpiece 1887 skal bane vejen for os, siger Ninna Kirkegaard, der er category developer i Danish Crown Beef.

Internationale ambitioner

Masterpiece 1887 skal blandt andet afløse andre brands på eksportmarkederne. Derudover skal de nye kartoner med brandet erstatte en karton, der har kørt siden starten af 90’erne.

- Med navnet slår vi på, at vi har rødder fra 1887, og det er blandt andet noget af det, der sælger på eksportmarkeder. Vores lange historie, traditioner og stolthed omkring håndværket i vores produktion er noget af det, vi slår på med vores nye brand. Det er helt centralt, at vi håndplukker de allerbedste produkter til kundernes individuelle krav, forklarer Ninna Kirkegaard.

Brandet bliver rullet ud i oktober og bliver især målrettet eksisterende kunder.

Sigter mod restauranter

Særligt håber Danish Crown Beef, at det nye brand vil øge mulighederne for at ramme kundernes kunder, som især er segmentet omkring udebespisning.

- I dag står vi stærkt på de sydeuropæiske eksportmarkeder, og det har vi gjort i mange år. Når vi nu brander og opgraderer vores bedste produkter, ved vi, at det vil vores kunder tage godt imod, og det vil bringe os et skridt tættere på slutkunderne, siger salgsdirektør for eksport i Sydeuropa hos Danish Crown Beef, Jan E. Nørhede.

Forventningen er, at brandingen og fortællingen om Masterpiece 1887 over tid vil styrke Danish Crown Beefs relationer til indkøbere i detailkæder i Sydeuropa. Konceptet bliver rullet ud på Danish Crown Beefs egne kanaler, samt sociale medier og trykte annoncer i en stribe fagblade, som blandt andet dækker restauranter og food service i forskellige lande.

Læs også