Influencere skal sparke eksport i gang

Arabiske bloggere og influencere skal være med til at booste økologisk eksport til Mellemøsten i et nyt fremstød fra Mejeriforeningen.

Økologiske mejeriprodukter fra Danmark vil forbrugerne i Mellemøsten høre og se en hel del mere til fremover, når de fylder indkøbskurven i supermarkederne og tjekker Instagram og andre sociale medier. Det skriver mejeri.dk.

Både markedsføring i butikker og kendte, arabiske influencere indgår nemlig i Mejeriforeningens treårige, EU-støttede kampagne for økologisk mælkepulver samt mad til småbørn på Den Arabiske Halvø.

Fremstødet har et budget på 30 millioner kroner og omfatter også UHT-mælk og hvid ost, som er to populære produkter i Mellemøsten.

Plads til flere

Foreløbig deltager Nordex Food og Arla Foods i kampagnen. Den skal øge kendskabet til økologiske mejeriprodukter fra Danmark og deres høje kvalitet, fødevaresikkerhed og ernæringsværdi.

80 procent af budgettet for projektet er finansieret af EU, resten er selvfinansieret af de deltagende mejerier.

Mejeriforeningens fremstød for økologi i Mellemøsten blev indledt med en stand på fødevaremessen Gulfood i Dubai 21.-25. februar.

Læs også

Stabile svinenoteringer rundt om i Europa
Sydafrika ansøger om antidumpingtold på kylling
Stor forskel i lysten til at sænke kødforbruget
Genåbning efter coronaen kan blive en gamechanger hos Danish Crown Beef
Olieprisen er næsten i mål