Case IH fremtidssikrer sig i Syd- og Sønderjylland

Gennem 2019 har Case IH og Brdr. Holst Sørensen arbejdet bag kulisserne om at fremtidssikre samarbejdet og varetagelsen af salg og service af Case IH i Syd- og Sønderjylland.

MASKINER Brdr. Holst Sørensen har været Case IH forhandler siden 2005, og derfor kan det komme som en overraskelse for nogle at de netop nu ”genlanceres” som Case IH forhandler med ansvar for Syd- og Sønderjylland.
Sagen er den at selv et mange årigt samarbejde kan nogle gange trænge til fornyelse, og det er baggrunden for det arbejde, som er foregået hen over det seneste år mellem Brdr. Holst Sørensen og Case IH.
Resultatet er en styrkelse af samarbejdet og en styrkelse af Case IH i syd- og sønderjyske område. Denne styrkelse ses bl.a. i en opdatering af faciliteterne i Obbekær med fokus på Case IH, og i en større grad af fokusering på netop Case IH.
Dermed ikke sagt at Brdr. Holst Sørensen øvrige aktiviteter nedprioriteres – på ingen måde – men der vil fremadrettet være en resursemæssig opdeling af personalet, således at der etableres et team med fokus på Case IH, hvilket frigører andre i virksomheden til de øvrige mærker såsom Merlo, Giant og SiloKing som Brdr. Holst Sørensen alle er importører af.


Det nye team

Det nye Case IH team hos Brdr. Holst Sørensen vil bestå af Lars Andersen med ansvar for salg, Jesper Andersen med ansvar for service, og Lars Holst med ansvar for reservedele. Tilsammen har de 42 års erfaring med Case IH. Derudover vil der først i 2020 blive ansat en ny sælger, som kun
kommer til at arbejde med Case IH herunder øget fokus på de røde høstmaskiner. Herudover vil Jes Hamann ligeledes indgå i Case IH salgsteamet som i løbet af 2020 vil bestå af 5 sælgere som også inkluderer Hans Jørn Frost fra Frost Maskinservice.
Service er en af hjørnestenene hos Brdr. Holst Sørensen, hvor de 17 montører, hvoraf de 10 er
fokuseret på Case IH kommer godt rundt i hele det syd- og sønderjyske. ”Der vil i løbet af 2020 blive udviklet nye koncepter på servicesiden, så vi kommer endnu tættere på kunden, og er der når der er behov for det. Når man investerer i en Case IH maskine, så har man sikkerhed for at servicen ikke er langt væk og vi bliver ved til problemet er løst ”udtaler Lars Andersen, og forsætter:
- Vi arbejder med at blive endnu bedre til fastpris koncepter som operationel leasing, korttids leje og faste servicepriser, hvor vi endnu kun har set toppen af isbjerget. Kunder skal kende deres driftsomkostninger og kunne fastlåse dette pr. time inden de handler – vi skal snakke totaløkonomi allerede i salget”.
Frost Maskinservice forsætter som områdeforhandler af Case IH med ansvar for det sydøstlige hjørne af Sønderjylland, også her vil kunderne opleve en opgradering af indsatsen på Case IH. Frost Maskinservice har været tilknyttet Brdr. Holst Sørensen i 1½ år og samarbejdet har allerede resulteret i gode salgsmæssige resultater, ligesom montørerne har gennemgået den nødvendige træning for at kunne servicere alle Case IH’s produkter. Faciliteterne hos Frost Maskinservice vil ligeledes blive opdateret indenfor de kommende måneder, således at de bliver mere nusvarende og lever op til Case IH’s guidelines.
- Vi har i samarbejde med Brdr. Holst Sørensen lavet en 5 års plan for Case IH i Syd- og Sønderjylland, hvor vi har fastsat nogle ambitiøse mål og samtidigt udarbejdet en plan for hvordan vi
i fællesskab opnår disse mål” fortæller Markus Ågren, Business Director for Norden & Baltikum hos Case IH.
”Baggrunden for de salgsmæssige mål er at opnå en volume, hvor vi sikrer at Brdr. Holst Sørensen fremadrettet kan udvikle deres forretning, og i sidste ende handler det om at kunne tilbyde Case IH kunderne i området en høj service standard” afslutter Markus Ågren.

Læs også