Dyreste trailere fra Herrested
Henning Elkær viser på »Maskiner Under Broen« en tysk kvalitetsserie af svære trailere, som hans firma HE Maskiner har fået importen af.

På næste uges udstilling under Den nye Lillebæltsbro præsenterer Henning Elkær de tre Muldy trailere, som primært er målrettet den professionelle entreprenør- og anlægssektor.
De minder mest om lastvognstrailere i et mindre format.
Og faktisk blev Muldy-trailerne også til på den måde, efter den kendte sydtyske trailerfabrik Weber-Stahl fik en opfordring fra deres lastvognskunder om at fabrikere en miniserie af stærke trailere.
Henning Elkær har med sit firma HE Maskiner i Herrested optaget importen af de tyske kvalitetstrailere, og viser de tre forskellige modeller frem ved messen »Maskiner Under Broen« ved Lillebælt i næste uge. Det sker under betegnelsen »Danmarks dyreste trailere«.
- Vi lægger ikke skjul på, at der her betales for en trailer af en helt unik kvalitet, siger han og fremhæver blandt andet, at de er udført i hardoxstål af svære dimensioner.
Der er tale om tre modeller tiptrailere på totalvægt på 3.500 kg til at spænde efter en bil. Både den alsidige model med høje sider til alle former for transport og Cargo-modellen til svære materialer, måske læsset direkte med minigraver eller gravemaskine, har et 12 volt fjernbetjent hydraulikanlæg. Modellen med løftekrog og container, Muldy 3500 Pick Up, har eget hydraulikanlæg med Honda motor.
- Derfor er traileren ikke mindst målrettet den professionelle entreprenør- og anlægssektor, hvor der er brug for en svær og samtidig handy trailer til mindre transportopgaver, påpeger Henning Elkær, der opdagede Muldy-trailerne på sidste års Agritechnica-udstilling.