DC vil brande »hjertekalve«

Som noget nyt, kan man nu købe kød fra Hjertekalve på Nemlig.com. Navnet kommer af de to hjerter, som kalvene får i Statens Dyrevelfærdsmærke, og alt kødet stammer fra udvalgte danske landmænd.

Ud over at være mærket med to hjerter for bedre dyrevelfærd, er kødet også pakket i en emballage, der reducerer plastikforbruget med 60 procent fortæller Henning Sønnichsen, der er salgsdirektør i Danish Crown Beef:

Statens Dyrevelfærdsmærke er en ordning, der stiller højere krav til dyrevelfærden end den danske lovgivning. Det betyder blandt andet, at kalvene opdrættes med mere plads, og at der er krav om kortere transporttid fra gård til slagteri. 

Udover arbejdet med mere dyrevelfærd og mindre plastikforbrug i Hjertekalve-konceptet, så er der naturligvis også fokus på spisekvalitet og inspiration til madlavningen, og med kalvekød er mørheden så godt som garanteret hver gang, lyder det.

Læs også