Godt nyt til skovens folk: Verdens første »vintersav« på batteri
Husqvarna opdaterer deres sortiment med verdens første batteridrevne motorsav og nye benzinsave med forbedret kapacitet i koldt vejr.

Husqvarna lancerer den første batteridrevne motorsav med opvarmede håndtag. Pressefoto
Professionelle skovarbejdere stiller med rette store krav til både maskinpark og udstyr. Her skal fremragende ydeevne, ergonomi og sikkerhed gå op i en højere enhed. Derfor opdaterer Husqvarna nu sit sortiment med verdens første batteridrevne »vintermotorsav«.
Opvarmet håndtag
Det kan være koldt for fingrene at arbejde i skoven om vinteren. Men med T540i XPG og 540i XP ved hånden behøver man, ifølge producenten, ikke længere at stoppe arbejdet af den grund. Husqvarna er nemlig klar med verdens første batteridrevne motorsave med opvarmede håndtag. En egenskab, der tidligere var forbeholdt benzindrevne motorsave. Begge maskiner er opdaterede versioner af virksomhedens populære motorsave til professionelt brug. Den lette vægt til trods skærer de ubesværet tykke grene og stammer og klarer også mindre skovarbejde.
Udstyr skal optimere arbejdet
Ifølge Husqvarna er en professionel skovarbejder altid på udkig efter udstyr, der kan optimere arbejdet. Derfor har de to gode bud på, hvad der bør stå øverst på ønskelisten lige nu.
540 XP Mark III er en helt ny benzinmotorsav med en kraftig motor skabt til personer, der foretrækker save med baghåndtag. Det er en letvægtsmaskine, hvilket gør den ideel til fældning af mindre træer, og når der skal tyndes ud i skoven. T540 XP Mark III er en motorsav med tophåndtag designet med fokus på manøvredygtighed. Takket være en helt ny, kraftig motor har saven en stor skærekapacitet, så arbejdet går hurtigere. Den nye motor betyder også, at maskinen er endnu mere pålidelig i koldt vejr, end tidligere udgaver.
Brugervenlighed i fokus
Begge motorsave er skabt med brugervenlighed i fokus, hvilket blandt andet betyder, at de er mere behagelige at anvende i løbet af en lang arbejdsdag. De er desuden udstyret med en forenklet startteknologi, som sikrer, at motoren starter med mindre kraft end tidligere versioner.