Sima i nye klæder
Sima-udstillingen i Paris har ikke alene flyttet dato fra februar til november, men bliver også klædt i nye klæder fra 2020.

- Flytningen af Sima-udstillingen fra februar til november måned er en vigtig beslutning, fordi landmændene ikke tager beslutning om investeringer i februar, men i november måned. Vi ved blandt andet, at 25 procent af alle traktorer bliver solgt i december måned, sagde John Deeres marketingschef for Frankrig, Remi Hanot, i Paris i går. Foto: Per Jørgensen
Det er ikke nogen hemmelighed, at Sima-udstillingen i Paris er flyttet fra februar til november måned. Næste udstilling bliver fra den 8. til 12. november 2020.
Ifølge arrangøren af Sima er der mange grunde til at flytte udstillingen. En række af udstillingens store udstillere har været med i hele processen omkring flytningen fra februar til november.
- Landmændene kommer ikke på udstilling for bare at se store landbrugsmaskiner, men også for se løsninger på deres udfordringer og blive inspireret til fremtidens udfordringer samt at mødes med andre kollegaer, sagde John Deeres marketingschef for Frankrig, Remi Hanot, på et pressemøde i Paris i går.
- Men flytningen af Sima-udstillingen fra februar til november måned er også en vigtig beslutning, fordi landmændene ikke tager beslutning om investeringer i februar, men i november måned.
- Vi ved blandt andet, at 25 procent af alle traktorer bliver solgt i december måned, forklarede John Deere marketingschefen.
Tættere på beslutningstagerne
Den næste Sima-udstillinge i 2020 kan fejre 100-års jubilæum, og det bliver med en række nye fokusområder, blandt andet job-dating, træningsområder for unge under uddannelse for de forskellige fagområder.
Derudover vil der også være mulighed for at se en helt ny innovationsby, der er etableret i samarbejde med Fira, der blandt andet udvikler robotter, hvor blandt andet droner og robotter vil være i fokus, ligesom der vil blive afholdt en række internationale konferencer.
Ifølge Sima-udstillingens topchef, Frederic Martin, skal udstillingen følge med udviklingen, men også være tættere på landmændene, beslutningstagere, trendsættere og generelt for de besøgende.
- Derfor har vi udviklet en ny identitet, ikke bare ny vin på gamle flasker, men taget tidens udfordringer op for landbruget generelt. Og hvor der er udfordringer, er der også løsninger, sagde Frederic Martin, CEO for Sima-udstillingen.
per@effektivtlandbrug.dk
mobil 20 25 10 37