Irma vil hjælpe små lokale producenter gennem krisen
Irma sætter nu gang i et »Tænk Småt«-koncept, der skal være med til at hjælpe mindre fødevareproducenter igennem coronakrisen.

Der sælges både chips og øl under Tænk Småt-konceptet hos Irma.
I skyggen af corona har et nyt initiativ i den danske dagligvarebranche set dagens lys. Det hedder »Tænk Småt« og handler om at give forbrugerne større mulighed for at støtte små lokale producenter.
Således sætter Irmas 69 butikker nu en række nye og kendte specialvarer på hylderne fra nogle af de små producenter inden for fødevarebranchen, som i lang tid har været afskåret fra deres normale salgskanaler på grund af corona.
- Vi ved, at mange iværksættere og ildsjæle indenfor fødevarebranchen fortsat er rigtigt pressede, og selvom genåbningen er på vej, kommer det til at tage et stykke tid for de små lokale producenter at indhente det tabte. Med det nye initiativ går alt salg direkte til producenterne, og vi håber, at det kan bidrage til at holde gang i forretningen, så vi også på den anden side af krisen har leverandører, der producerer innovative kvalitetsvarer og er med til at udvikle vores fødevarekultur, siger direktør for Irma, Søren Steffensen.
Hjælpepakker
Irma har udviklet seks nye hjælpepakker med specialprodukter, som forbrugere kan købe og dermed støtte flere små producenter. Det nye initiativ er en del af Irmas ambition om at få endnu flere innovative madiværksættere til at lykkes ved at give dem direkte adgang til forbrugerne.
Blandt de forskellige hjælpepakker, som Irma har lanceret under Tænk Småt-konceptet, er morgenmadsprodukter, kaffe, øl, brunchprodukter som for eksempel honning og juice, drinksprodukter og vin. Der er i høj grad tale om økologiske og bæredygtige produkter.
hka