Det har givet pote at sprede økologiske varer ud i hele butikken, konstaterer kommerciel direktør
Alle Coop-kæder melder om voksende salg af økologiske fødevarer.
Væksten er især tydelig i Kvickly-kæden.
Det tilskriver Kvicklys kommercielle
direktør Anne-Marie Narvarro flere nye tiltag i 2013, hvor butikkerne er gået
fra at have økologien samlet i øer til at sprede de Ø-mærkede varer ud i hele
butikken, så kunderne bliver eksponeret for økologien overalt i butikken,
skriver Økologi & Erhverv.
- I dag bliver der solgt
så meget økologi, at kunderne forventer at møde de økologiske varer på de
almindelige hylder, og vi kan se, at det har givet en fremgang i salget på
tværs af alle kategorier, siger Anne-Marie Narvarro.
Hun peger desuden på, at en ny tilbudsform har løftet salget. Den
går ud på, at Kvickly lancerer månedens prisfald, hvor en hel kategori af
økologiske varer sælges til samme pris som tilsvarende konventionelle
produkter.