Supermarkeder sælger mere økologi

Det har givet pote at sprede økologiske varer ud i hele butikken, konstaterer kommerciel direktør

Alle Coop-kæder melder om voksende salg af økologiske fødevarer. Væksten er især tydelig i Kvickly-kæden.

Det tilskriver Kvicklys kommercielle direktør Anne-Marie Narvarro flere nye tiltag i 2013, hvor butikkerne er gået fra at have økologien samlet i øer til at sprede de Ø-mærkede varer ud i hele butikken, så kunderne bliver eksponeret for økologien overalt i butikken, skriver Økologi & Erhverv.

 - I dag bliver der solgt så meget økologi, at kunderne forventer at møde de økologiske varer på de almindelige hylder, og vi kan se, at det har givet en fremgang i salget på tværs af alle kategorier, siger Anne-Marie Narvarro.

Hun peger desuden på, at en ny tilbudsform har løftet salget. Den går ud på, at Kvickly lancerer månedens prisfald, hvor en hel kategori af økologiske varer sælges til samme pris som tilsvarende konventionelle produkter.

Læs også