Agri Nord-kunder kræver sikkerhed

Kunder og medlemmer efterspurgte på informationsmøde handlinger, som skal sikre, at utilfredshed fremover ikke vokser ud af proportioner

Agri Nords kunder vil have sikkerhed frem for alt.

Det konkluderer det nordjyske rådgivningsselskab selv, efter afholdelse af et informationsmøde onsdag aften for de kunder og medlemmer, som er berørt af situationen i Aars.

Her har 31 medarbejdere i økonomiafdelingen opsagt deres stilling for at skifte til konkurrenten LandboNord.

Omkring 400 kunder mødte op på informationsmødet for få svar på deres spørgsmål om, hvordan det kunne ske – og hvordan situationen skal tackles fremover.

- Det var et klart signal på mødet, at kunderne har brug for en sikkerhed. De ønsker tryghed for, at en sådan situation ikke kan opstå igen. Vi ved, at vi har en stor gruppe loyale medarbejdere, som er glade for at være ved Agri Nord. Det var også tydeligt på mødet, hvor 125 medarbejdere havde valgt at bruge deres fritid på at deltage. Men vi skal naturligvis tage det seriøst, når så mange medlemmer og kunder er usikre på situationen, siger formand Carl Chr. Pedersen.

Løftet pegefinger til ledelsen

Han tilføjer, at selskabets forretningsudvalg torsdag har diskuteret situationen oven på medlemsmødet.

- Vi ønsker nu at iværksætte nye tiltag, som skal sikre, at medarbejdere i endnu højere grad kan komme til orde over for den øverste ledelse og ikke mindst de folkevalgte, så hvis der opstår konflikter, skal de løses straks. Det er for tidligt at sige, hvilke konkrete tiltag der bliver tale om, da det er vigtigt at evaluere situationen grundigt, når tingene er stabiliseret, oplyser han, og tilføjer:

- Vi har indskærpet over for ledelsen, at det er altafgørende, at der bliver lyttet til den kritik som kommer frem fra medarbejderne. Vi bakker i bestyrelsen 100 procent op om ledelsen og de beslutninger, der er blevet truffet, men vi må aldrig komme i en sådan situation igen, understreger formanden.

Økonomiafdelingen i Aars vil, forsikrer selskabet, være fuldt reetableret 1. januar.

Indtil da vil alle opgaver blive løst dels af øvrige Agri Nord medarbejdere og dels af medarbejdere i andre DLBR-virksomheder, der har tilbudt deres hjælp.

Læs også