Nyt navn til New Holland
Den danske New Holland-importør bliver til CNH Danmark A/S.
I fællesskab med mere end 280 koncernenheder over hele verden er CNH Global N.V. begyndt at rationalisere sine eksisterende juridiske enheder. Formålet er at forenkle strukturen i koncernens nuværende aktiviteter og derved dens forretningskompleksitet - for bedre at kunne betjene alle CNH-varemærkernes kunder og forhandlere. Denne proces skal resultere i administrativ og finansiel effektivisering gennem konsolideringen af CNH’s aktiviteter.
Således er CNH fortsat fokuseret på sine kerneområder, samt på at bygge videre på - og fortsat styrke - sine forskellige varemærker på de forskelligartede markeder.
Det vil ifølge CBU Manager Christian Devantier ikke påvirke de industrielle og kommercielle organisationer, og koncernen vil fortsat arbejde efter CNH-strategien, hvilket betyder flere varemærker og flere distributionskanaler.
- Denne konsolidering repræsenterer også en glimrende mulighed for koncernen til at opnå finansielle synergier og at optimere sin gælds-/kapitalsgrad, påpeger Christian Devantier. Den forventede fordel anses for vigtig, fordi den giver CNH mulighed for at udnytte synergieffekten fra sammenlægningen og styrke konkurrencepositionen.
CNH vil opleve flest rationaliseringer af juridiske enheder i Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Frankrig, Italien, Luxembourg, Polen, Spanien, Storbritannien, Tyskland, USA og Østrig.
Omsætningen i 2001 var på mere end 9,7 mia. dollars. Med base i det amerikanske hovedkvarter arbejder CNH’s netværk af forhandlere og distributører i mere end 160 lande.
CNH’s landbrugsprodukter sælges under varemærkerne Case IH, New Holland og Steyr. Koncernens bygge- og anlægsmateriel sælges under varemærkerne Case, Fiatallis, Fiat-Hitachi, Link-Belt, New Holland Construction og O&K.