Danpo-direktør tror på velfærdskylling trods trecifret millionlektie: - Vi skal gå i tempo med markedet
Selvom en fejlslået satsning på 100 procent langsomt voksende kyllinger, der kostede Danpo A/S et trecifret millionbeløb, tror man stadig på kyllingekødets fremtid som det førende og mest bæredygtige protein. Men man skal imidlertid ikke løbe foran forbrugeren, men med dem, konkluderer direktøren.

Danpos adm. direktør Kasper Lenbroch tror helt og holdent på velfærdskylling. Men for at det skal lykkes, skal man løbe med forbrugeren og ikke for langt foran forbrugeren. Arkivfoto: Victor Juul Grønbæk
Fra -33 millioner til -15,8 millioner kroner.
Sådan lød det seneste årsresultat hos Danmarks største producent af kyllingekød, Danpo A/S i Give. Det er sket i et år, hvor man alligevel gik en smule tilbage på omsætningen fra 2,75 milliarder til 2,64 milliarder.
Ifølge ledelsesberetningen har kyllingeforbruget været kraftigt udfordret i 2023 grundet den høje inflation, og har givet pres på hele værdikæden, hvor forbrugeren i mange situationer har vægtet pris over velfærd.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her