Styrker eget image: DLG og Arla rykker frem i danskernes omdømme
DLG, Arla og Danish Crown går frem i Berlingskes årlige imageundersøgelse. Særligt DLG og Arla markerer sig med store spring opad på listen.

DLG, Arla og Danish Crown går frem i Berlingskes imageanalyse – Arla når top 10, og DLG rykker markant op. Arkivfoto
Tre af landets største andelsselskaber kan glæde sig over fremgang i Berlingskes årlige imageanalyse, der udføres af IFO, Instituttet for Opinionsanalyse. DLG Group, Arla og Danish Crown har alle forbedret deres placeringer, og to af dem med markante hop.
Det beretter Berlingske.
DLG Group rykker 22 pladser frem – fra nummer 75 til nummer 53. Kommunikationsdirektør Mette Sehested kalder det et vigtigt skulderklap efter et år med store forandringer:
- Selvom jeg normalt ikke er typen, der ville blive glad for en 53. plads, så er vi godt tilfreds med resultatet. Det kommer efter et år, hvor vi har sat en ny retning og påbegyndt et omfattende transformationsprogram, så DLG Group kan stå stærkere i fremtiden, og det kvitteres der for, siger hun og fremhæver især fremgangen på parametrene troværdighed, ansvarlighed, ledelse og kvalitet.
Hos Arla er der også grund til tilfredshed. Mejerikoncernen rykker fra plads 18 til plads 9 og placerer sig dermed blandt Danmarks ti bedst omdømte virksomheder.
Også Danish Crown oplever fremgang – om end mere beskedent – fra plads 94 til 89.









                                        




























