Traditionel norsk ost hitter på sydkoreanske caféer
Det norske mejeri Tine har gjort stort indtog i Asien med den specielle norske ost, myseost. Den brune ost bliver markedsført til moderne caféer, og de koreanske forbruger har blandt andet fundet på at bruge den som topping på cafe latte.

Den traditionelle norske myseost har fået nyt liv i Sydkorea som ny favorit-topping på den klassiske kaffedrik. Foto: Tine
Ost står højt på listen for manges favorit-topping. Revet ost på din kødsovs, på din pizza og på din kop kaffe? Sidstnævnte lyder umiddelbart som et skørt påfund – ikke desto mindre er det, hvad der sker på caféer i Sydkorea.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.
Prøv os for 10 kr. om ugen
Allerede abonnement?
Log ind her

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her