Business 25-01-2023 12:10:08 Traditionel norsk ost hitter på sydkoreanske caféer Det norske mejeri Tine har gjort stort indtog i Asien med den specielle norske ost, myseost. Den brune ost bliver markedsført til moderne caféer, og de koreanske forbruger har blandt andet fundet på at bruge den som topping på cafe latte. Den traditionelle norske myseost har fået nyt liv i Sydkorea som ny favorit-topping på den klassiske kaffedrik. Foto: Tine Victor Juul Grønbæk victor@effektivtlandbrug.dk Gem Ost står højt på listen for manges favorit-topping. Revet ost på din kødsovs, på din pizza og på din kop kaffe? Sidstnævnte lyder umiddelbart som et skørt påfund – ikke desto mindre er det, hvad der sker på caféer i Sydkorea. Vil du læse mere? Prøv 30 dage for 30 kr. Dette indhold er forbeholdt vores abonnenter, men du kan få adgang på få minutter, med online abonnement. Allerede abonnent? Log ind Forrige artikel Næste artikel Læs også Direktør vil holde Skovs vækst på sporet med nye markeder, insekter og big data Tidligere Skare-kunder vender sig mod Himmerlandskød Iværksættertrio laver droneplatform til præcisionssprøjtning Investerer 6 milliarder i 15 nye, store solcelleparker Kendt grisefamilie lander igen millionunderskud på smågriseproduktion EU-projekt skal sætte fokus på alternative proteiner