Danpo og måltidskassefirma udvikler ny emballage-teknik
40 procent af alt kød i HelloFresh’ danske måltidskasser er kylling. Derfor er Danpo gennem De Danske Familiegårde og HelloFresh nu gået sammen om at udvikle en helt ny og unik emballage-pakningsmetode, der reducerer brugen af plastik med 77 procent.

Danskerne er ret vilde med kylling, derfor er det heller ingen overraskelse, at 40 procent af det kød, der bestilles i måltidskasserne hos HelloFresh, er kyllingekød. Foto: Colourbox
De Danske Familiegårde, der som en del af Danpo, har siden juni 2020, hvor måltidskassefirmaet HelloFresh indtog Danmark, været leverandør af kylling til virksomhedens måltidskasser.
Vil du læse mere?
Kære læser, denne artikel fra Effektivt Landbrug er låst.
Kvalitetsjournalistik kræver research, ekspertise og adgang til relevante kilder.
Men vi vil rigtig gerne tilbyde dig et digitalt abonnement i 10 uger for kun 10 kroner om ugen.

Læs hele artiklen
Få straks adgang til at læse hele artiklen uden abonnement. Det koster kun 15 kr.
Allerede abonnent? Log ind her