bannerPos

AgroVision på vej mod skyen

Foto: Colourbox
14-01-2020 12:00

AgroVisions software skal helt ind i fremtiden. Derfor vil virksomheden, der blandt andet specialiserer sig i svineprogrammer, lægge alt deres data ud i sky-baserede løsninger til de danske svineproducenter.

AgroSoft, som er en del af AgroVision, har besluttet at investere massivt i at bringe AgroVisions software helt ind i fremtiden.

For danske kunder betyder det, at udviklingskapaciteten i svineprogrammer mangedobles, oplyser virksomheden.

Og det vil helt konkret betyde mange nye funktioner i virksomhedens apps, en ny kommunikationsplatform kaldet ADEX, en ny cloud-platform til statistiske analyser samt til håndtering af data.

Samlet investeres der et to-cifret millionbeløb over de kommende år, som vil bringe dansk svineproduktion op i den absolutte superliga, hvad angår IT løsninger, der understøtter den forvejen høje produktivitet, siger Jacob Rasmussen, adm. direktør for AgroVision siden 2019.

Hans ambition er at bringe software til landbrugssektoren op på et nyt niveau, hvor alle programmer er placeret i skyen.

- Data er mere sikrede og brugervenligheden er i top. Investeringerne skal anvendes til at fremtidssikre alle de løsninger, som AgroVision tilbyder. Udviklingen skal fortsætte, og vi vil med vores innovative løsninger være det foretrukne valg hos kunderne. Blandt andet ved udvikling af apps til mobiltelefoner, som letter arbejdet vores kunder, siger han.

- Fuld fart fremad

- At få flyttet alle vores software programmer til Skybaserede løsninger har vist sig at være meget kompleks og yderst omkostningstungt. Dette har sat vores kunders tålmodighed på prøve, men vi fortsætter med fuld fart og arbejder kontinuerligt på at give vores kunder brugervenlige løsninger, så de kan optimere dagligdagens arbejdsgange bedst muligt, siger Jacob Rasmussen, som har store forventninger til de nye løsninger AgroVision vil lancere næste år.

- Vores firma har rødder i Danmark og Holland, to af verdens førende nationer indenfor landbrugseffektivitet. Dette gør, at vi har indgående kendskab til landbrugssektoren og samtidig arbejder vi tæt sammen med såvel danske som hollandske universiteter. Disse kombinerede styrker giver os en stor fordel i forhold til vores konkurrenter, påstår han.

AgroVision har i over 30 år tilbudt specialiserede programmer til styring og rapportering til den internationale landbrugssektor.  Over 20.000 landmænd benytter i dag AgroVisions produkter og virksomheden har en omsætning på 14.4 millioner euro samt 130 ansatte.

Sammenligning af økologi og konventionel dyrkning

Effektivt Landbrug bragte tirsdag 19. maj en artikel, hvis overskrift konkluderede: Nærmest ingen forskel mellem økologisk og konventionel planteavl i miljø- og klimapåvirkning. Men passer det virkelig - eller er det en tilsnigelse?

Nye MF-traktorer

Massey Ferguson har netop lanceret tre nye traktorer i 4700 M-serien, der spænder fra 82 til 100 hk og leveres med Dyna-2 transmissionen med standard Powershuttle.

Kvæg-program med inspiration fra fitness

Syddansk Kvæg har sammen med landbrugsrådgivere fra SLF og LRS skabt et træningsforløb, der ifølge dem øger indtjening og overblik i kvægstalden. Ideen til Cash Cow blev skabt efter et fitnesscenter-forløb.

Ny marketing-manager og ny distriktschef hos Case IH

Efter lidt omrokeringer hos Case IH er der nu styr på holdet, som har ansvar for Norden & Baltikum.

Goodvalleys indtjening tager syvmileskridt

Goodvalley, der driver svineproduktion på 34 farme i Polen, Ukraine og Rusland, fik et kæmpe løft i omsætning og indtjening i første kvartal.

- Der er mange ting, man skulle have gjort om set i bakspejlet

Den unge, ekspansive landmand Morten Svendsen er gået konkurs med sin blandede kvæg- og svinebedrift og 1.500 hektar delvist forpagtet planteavl. Et tørt 2018 og lave svinepriser var med til at gøre udslaget, fortæller han til Effektivt Landbrug.
Side 1 af 1851 (37002 artikler)Prev1234567184918501851Next